سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون داخلی و خارجی

نظر

اتاق کودک یکی از تاثیر گذارترین مکان ها بر روی حالات روحی و عاطفی کودکان است. اگر در دکوراسیون اتاق کودک دقت کافی نداشته باشیم می تواند اثرات نامطلوبی در روند شکلگیری شخصیت کودک شما بر جای بگذارد.
محیط اتاق کودک باید باعث باروری و پرورش استعداد و خلاقیت او شده و نه باعث انزا و ترس! در این مطلب از هفت گنج ، نکات مفیدی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک در اختیار شما خواهیم گذاشت.

1. انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک

اگر کودک شما رد سالهای اولیه زندگی خود است، رنگ ملایم بهترین رنگ برای اتاق او می باشد. رنگ هایی مانند سفید، کرم، صورتی، آبی، و سبز روشن. هرچه کودک بزرگتر می شود رنگ های شاد مانند نارنجی و زرد مناسب تر هستند ولی در نهایت بهترین انتخاب رنگی است که کودک شما آن را دوست دارد. تاثیرات رنگ اتاق کودک بر شخصیت او نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید.

2. نورپردازی در طراحی اتاق کودک

در اتاق هایی که دارای نور کافی هستند کودک احساس امنیت بیشتری دارد. اکثر کودکان رنگ نور ماه را بسیار دوست دارند. شما می توانید در نورپردازی این اتاق از لامپ هایی که شباهت زیادی به نور ماه دارند استفاده کنید. همچنین می توانید از رقص نورهای زیبا که بعضی از لامپ ها به وجود می آوردند نیز بهره ببرید.

3. انتخاب مناسب پوشش های پارچه ای در دکوراسیون اتاق کودک

روکش تخت خواب و پرده در اتاق کودک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بیشتر بچه ها دوست دارند که پرده اتاق خواب شان با رو کش تخت آن ها به سلیقه شخصی آنها باشد. اکثرشان طرح هایی از قهرمانان داستان ها را دوست دارند. انتخاب این مورد را به کودک دلبندتان بسپارید.
4. استفاده از برجسب های زیبا برای اتاق کودکان

این برچسب های زیبا در طرح و رنگ تنوع بسیار زیادی دارند. کودکان می توانند در انتخاب این برچسب ها دخیل باشند. انتخاب آنها می تواند علاوه بر زیبایی باعث افزایش قدرت تخیل آنها نیز گردد.

5. استفاده از تصویر کودک تان در اتاقش

قطعا همه ما از این که در شرایط مختلف از کودک مان عکاسی کنیم لذت می بریم. از این عکس ها برای زیباتر شدن اتاق کودک تان استفاده کنید. این تصاویر جلوه خاصی با آنها می دهد و همچنین حس خودباوری و اعتماد به نفس را در کودکان شما تقویت می کند. دکوری خاص برای تزئین اتاق نوزاد با عکس های زیبای نوزاد می تواند ایده ای بسیار خوب باشد تا شما بتوانید اتاق کودک تازه به دنیا آمده را متحول کنید.

6. استفاده از عروسک ها و وسایل مورد علاقه کودک تان در اتاق خوابش

استفاده از عروسک و وسایل مورد علاقه کودک در اتاق خواب باعث ایجاد حس آرامش، نشاط و امنیت در آن ها خواهد شد. در این صورت او در ارتباط دائم با علایقش خواهد بود.
7.  انتخاب کف پوش در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

استفاده از موکت و فرش های نرم در اتاق کودک ضروری است. در صورت امکان از خالی گذاشتن کف اتاق و امکان ایجاد ارتباط کودک با کف سرامیکی پرهیز کنید.

8.  عدم استفاده از وسایل نوک تیز و آتش زا در اتاق کودک

حفظ امنیت کودک نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید. او مدت زمان بسیار زیادی را در اتاقش تنها خواهد بود بنا براین از به کار بردن وسایل نوک تیز و آتش زا در اتاق کودک دلبندتان بپرهیزید، حتی اگر زیبا و تزئینی باشد.


نظر

اتاق پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون داخلی همیشه یکی از مهمترین دغدغه های طراحان بوده است.مهمترین فضاهای عمومی که باید حتما در طراحی داخلی منزل به ان توجه ویزه ای شود اتاق پذیرایی یا نشیمن می باشد.بعد از ان می توان اهمیت اتاق فعالیت های خانوادگی را در مبحث دکوراسیون داخلی منزل در رده بعدی قرار داد.باید با دقت و توجه ساماندهی این موارد صورت پذیرد.فضاهای زندگی حتی وقتی مبلمان ان ها خوش ترکیب و رسمی است باید بتوانند برای خانواده و دوستان پیام اور مهمان نوازی باشد. در این فضاهاست که افراد بزرگسال و خردسال راحتی و آسایش و لمیدن و غیر رسمی بودن را طلب می کنند.حتما باید در طراحی داخلی منزل زمانیکه قرار است مبلمان ان را انتخاب نمایم به فاکتورهایی همچون خوش سبک بودن و در عین حال قابل استفاده بودن انها دقت لازم را داشته باشیم.
اگر در دکوراسیون داخلی منزل به گونه ای عمل کرده اید که خانه شما فاقد جایی است که به طور مستقل به اوقات فراغت خود و بی پیراییگی اختصاص داشته باشد بهتر است به هر وسیله که می توانید اتاق پذیرایی را کمی از حالت رسمی در آورید و این کاربری را در ان بگنجانید.
فضای پذیرایی شما چه سزاوار زیبایی سنتی باشد و چه زمینه ی مناسبی برای ایجاد خوش آرایی ساده و بی تجمل به هر حال عناصر طراحی داخلی برای منزل است که تایین کننده ی حال و هوای ان خواهد بود.مبلمانی که توازن لازم را از راه تقارن برقرار سازد نسبت به مبلمان غیر متقارن رسمی تر است.همین گونه است چوب ماهون نسبت به چوب کاج و ابریشم و دمسک به نسبت پارچه های زبر.
عناصر رسمی شامل دیوارهای پارچه ای زنگ های لطیف کاغذ دیوارهایی با نقش تاریخی نظیر با عکس اسناد و مدارک مهم یا نقش گل همچنین قالی های شرقی موکت های پهن طرح گلوبند و آویز روی پنجره ها و به طور کلی پرده و آویز پارچه ای و از عناصر رسمی هستند.
عناصر غیر رسمی که می توانند در دکوراسیون داخلی منزل موثر باشند شامل بافت ها و جنس هایی است که خانه و خانگی بودن را تداعی می کنند.مانند رنگ های شاداشیا و تکیه هایی که کار دست به نظر می رسند.آجر و دیوار و چوب طبیعی و گلیم و فرش بربر همه می توانند جزیی از این موارد باشند.
در فضاهای پذیرایی موفق عناصر آرامش بخش به مقدار مناسب فراهم آمده است.ر راس اشیای آرامش بخش مبل ها و نشیمن های جادار و راحت قرار دارند.معیار معمول یک یا دو کاناپه است ولی ممکن است یک جفت کاناپه ی دو نفره بهتر در یک اتاق جا شود.در دکوراسیون داخلی منزل قطعا استفاده از مبل های مدولی به مراتب راحت تر است چه این ها را به شکل های مختلف می توان چید و فضا را آزاد کرد.این فضا می تواند از مجموعه ی اصلی مبلمان یا دست کم دو صندلی راحتی به اضافه ی وسایل جانبی دیگری مانند میز کنار مبل میز قهوه خوری چراغ و عسلی تکمیل شود.
مبلمان مخصوص گفتگو را می توانید حول یک نقطه مرکزی بچینید.برای این منظور مبلمان می تواند مشرف به پنجره ای با منظره ای زیبا باشد.می توان اجزای مبلمان را دور بخاری دیواری و در طرفین قفسه ی کتاب زیر تابلوی نقاشی مجاور قفسه ی لوازم سمعی و بصری یا در سایه ی یک گنجه ی تنومند که هم جای نگهداری اشیا باشد و هم در جهت عمودی گیرایی بصری بیافریند چید.
در طراحی داخلی منزل می توان برای رسیبدن به توازن بصری و افزودن به کاربری های اتاق می توانید مراکز فعالیت ثانویه هم داشته باشید.این فعالیت ها شامل کار اداری غذا خوری در فضای غیر رسمی و یا سرگرمی های نیازمند آرامش و سکوت از جمله مطالعه است.دکور اتاق را با نور پردازی متناسب با حال و هوای ان جلوه ی بیشتری ببخشید.برای خواندن نوشتن و بازی چراغ مخصوص میز نصب کنید.با تعبیه چراغ های پیاه دار و چراغ های جاسازی شده در سقف و چراغ هایی که روی ریل نصب شده در سقف قرار دارند می توانید در دکوراسیون منزل خود از فضا بهترین استفاده را کرده و نهایت صرفه جویی را به عمل آورید.

یکی از مهمترین بخش های طراحی و دیزاین داخلی مربوط می شود به منازل .چرا که در این مکان معمولا ما بیشترین زمان خود را سپری می کنیم و می بایست در چیدمان و طراحی آن دقت لازم به عمل آید تا ساعاتی که در منزل هستیم احساس آرامش و رضایت مندی کامل داشته باشیم.طبعا در  طراحی داخلی منزل باید بیشتر به جنبه های بصری کار توجه کرد و سعی شود تا روحی تازه به تمام قسمت های آن بخشید.همه چیز در ایجاد یک طرح شیک و منحصر به فرد می تواند دخیل باشد از رنگ بندی دیوارها گرفته تا نوع و رنگ کفپوش ها.همچنین مبلمان به کار رفته در منزل و نور پردازی ان نیز از دیگر عوامل مهم در ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش محسوب می شود.

مبحث طراحی داخلی برای منازل شاید مهمترین عاملی که که در ان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد میزان هزینه ای است که قرار است برای این امر کنار گذاشته شود.شما اگر در این رابطه کمی بودجه بیشتری اختصاص دهید قطعا دست طراح نیز باز بوده و می تواند برای شما طرح هایی فوق العاده زیبا و منحصر به فرد را خلق نماید.در این مبحث تنها بحث چیدمان مطرح نیست و حتما باید با دیدی وسیع تر ابتدا بحث معماری کلی فضا را بررسی کرد و اگر نیاز به تغییر بود حتما در /ان تغییرات لازم حتی اگر منجر به جابجایی یک دیوار نیز باشد انجام شود و سپس مساله رنگ محیط است که قطعا باید با توجه به علم رنگ شناسی و تبحری که طراح در آن دارد رنگی در محیط به کار رود که در نهایت باعث ایجاد آرامش و راحتی ساکنین آن شود.
ما در دکوراسیون داخلی  برای منزل برای شما از انواع متریال های موجود مانند چوب و MDF و شبشه و فلز استفاده می کنیم و سعی خواهیم کرد تا با در نظر گرفتن خصوصیات محیطی که قرار است در ان طرح موجود پیاده سازی شود با استفاده از یک چیدمان صحیح و رنگ بندی مناسب محیطی دل انگیز و ارامش بخش را برایتان خلق نماییم.

باید در هنگام طراحی بتوان با توجه به فضایی که در اختیار دارید از طرح ها و اشکال مختلفی در چیدمان استفاده نمود تا در نهایت هم از فضا به بهترین شکل استفاده کرد و هم بتوان طرحی جدید و نو را خلق کرد.مثلا در منازلی با فضاهای کم حتما باید توجه داشت که استفاده از سبک های جدید طراحی می تواند کمک فراوانی در برطرف کردن مشکل کمبود فضا کرد.در کل مبحث دکوراسیون داخلی منزل اگر با ذوق و سلیقه و با استفاده از علم روز انجام شود می تواند برای شما محیطی شیک و مدرن را به همراه داشته باشد.محیطی که در ان بتوانید نهایت آرامش را تجربه نمایید.

در رنگ بندی دیوارها ما ایرانی ها عادت کرده ایم از یک رنگ معمولا سفید رنگ برای تمام قسمت های منزل استفاده نماییم.در صورتیکه در علم رنگ شناسی این کار منسوخ شده و معمولا در کشورهای پیشرفته و در طراحی هایی که به صورت علمی و پیشرفته انجام می شود این کار جایگاهی ندارد.میزان درخشندگی و شفافیت رنگ ها با یکدیگر متفاوت است و می بایست با توجه به این دو خصوصیت از رنگ هایی مناسب برای بخش های مختلف منزل استفاده نمود.در طراحی دکوراسیون داخلی اکثرا فکر می کند کار طراح تنها تغییر یک دکوراسیون ساده در نحوه چیدمان وسایل بوده.البته این ینز بخشی از کار یک طراح است که با توجه به علم فنگ شویی بتواند از ساختاری مناسب جهت محیط شما استفاده نماید.اما تمام مطلب به همین جا خلاصه نمی شود.امروزه از طراحی دکوراسیون خانه به عنوان یک تخصص حرفه ای یاد می شود و هر کسی را نمی توان به انجام این کار گماشت و قطعا نیاز به دارا بودن تخصص های مختلفی در این زمینه است.یک دکوراسیون داخلی حرفه ای را تنها با کادری مجرب از آرک مایان تجربه نمایید.
معمولا قاعده بر این است که از رنگ هایی با درخشندگی و روشنایی بالا در سالن ها استفاده شود چرا که با این کار فضا را بزرگتر و زنده تر نشان می دهد.برای ایجاد تنوع در یک دیوار می توان بخش هایی از ان را از سنگ های تزیینی استفاده کرد و نمایی بسیار شیک را پدید آورد.معمولا از سنگ های تزیینی می توان در فواصل کابینت های بالا و پایین در آشپزخانه استفاده کرد. و یا اگر ستونی در سالن اصلی دارید نیز می توان انرا با سنگ تزیین نمود.

مرحله بعدی انتخاب نوع کفپوش برای منزل است. باید دقت کرد که در  طراحی داخلی منزل مدرن نوع کفپوش و رنگ و جنس آن می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی نهایی طرح داشته باشد.شما می توانید از انواع سرامیک ها و یا پارکت های طرح چوب برای این بخش استفاده نمایید.باید بدانید اگر قصد استفاده از سرامیک را در کف منزل خود دارید اگر بخواهید از رنگ های تیره استفاده نمایید باعث ایجاد فشردگی فضا می شود.از طرفی باید دقت کرد اگر از رنگ بندی یکدست سفید در کفپوش استفاده کنید باعث ایجاد یکدستی در طرح شده و این خود در علم زیبا شناسی نیز معایبی به همراه خواهد داشت.در کل باید گفت حتما طراح شما باید به علم رنگ ها و تاثیرات ان اگاه و تسلط کافی را داشته باشد تا بتواند با رنگ بندی درست فضایی مناسب جهت استراحت شما در منزل ایجاد نماید.


نظر

اولین مکان در هر خانه ای که می تواند توجه افراد را در هنگام وارد شدن به منزل به سوی خود جلب کند راهرو ورودی است بنابراین بهتر است برای این قسمت از منزل دکوراسیون زیبایی را طراحی کنید,
کوراسیون راهرو ورودی می تواند بیانگر سلیقه و ذهنیت شما باشد بنابراین بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی ورودی منزل خود کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دهید تا بتوانید این فضا از منزل تان را به محیطی دلباز و با نشاط تبدیل کنید.
اغلب افراد به طراحی دکوراسیون ورودی منزل خود اهمیت زیادی نمی دهند. در اغلب راهرو های ورودی از یک فرش و جاکفشی استفاده می شود و دکوراسیون این بخش از منزل در بیشتر خانه ها سرد و بی روح است.
برای اینکه فضای ورودی دلباز و بزرگ تر به نظر برسد بهتر است از آینه با قاب برنجی و یا هر نوع قاب دلخواه خود استفاده کنید. آینه ها با قاب برنجی باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای ورودی منزل می شوند.
یکی از مهم ترین وسایل و تجهیزات در راهرو ورودی جاکفشی و رخت آویز است. بهتر است برای جلوگیری از بهم ریختگی فضای ورودی و رعایت بهداشت در هنگام ورود به منزل کفش هایتان را در جاکفشی قرار دهید. برای نصب رخت آویز در فضای ورودی بهتر است ابتدا با استفاده از برچسب های دیواری طرح دلخواه خود را روی دیوار طراحی کنید و سپس اقدام به نصب رخت آویز روی دیوار نمایید
دکوراسیون ورودی منزل با طراحی جدید و تزیینات متفاوت

دسته بندی:راهرو, راهرو و راه پله

اولین مکان در هر خانه ای که می تواند توجه افراد را در هنگام وارد شدن به منزل به سوی خود جلب کند راهرو ورودی است بنابراین بهتر است برای این قسمت از منزل دکوراسیون زیبایی را طراحی کنید, در ادامه این مطلب ایده هایی برای طراحی دکوراسیون ورودی منزل را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که امیدواریم از مشاهده این دکوراسیون ها نهایت لذت را ببرید.

دکوراسیون راهرو ورودی می تواند بیانگر سلیقه و ذهنیت شما باشد بنابراین بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی ورودی منزل خود کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دهید تا بتوانید این فضا از منزل تان را به محیطی دلباز و با نشاط تبدیل کنید.

دکوراسیون مدرن و زیبا ورودی منزل
انواع ایده های مدرن و جدید برای طراحی دکوراسیون ورودی منزل

اغلب افراد به طراحی دکوراسیون ورودی منزل خود اهمیت زیادی نمی دهند. در اغلب راهرو های ورودی از یک فرش و جاکفشی استفاده می شود و دکوراسیون این بخش از منزل در بیشتر خانه ها سرد و بی روح است. در ادامه ایده های مدرن و جدید برای تزیین راهرو با وسایل ساده را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.
اجرای کناف

دکوراسیون زیبا و متفاوت راهرو ورودی
دکوراسیون داخلی راهرو ورودی با تزیینات شیک و متفاوت

برای اینکه فضای ورودی دلباز و بزرگ تر به نظر برسد بهتر است از آینه با قاب برنجی و یا هر نوع قاب دلخواه خود استفاده کنید. آینه ها با قاب برنجی باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای ورودی منزل می شوند.

دکوراسیون ورودی منزل با طراحی زیبا
یکی از مهم ترین وسایل و تجهیزات در راهرو ورودی جاکفشی و رخت آویز است. بهتر است برای جلوگیری از بهم ریختگی فضای ورودی و رعایت بهداشت در هنگام ورود به منزل کفش هایتان را در جاکفشی قرار دهید. برای نصب رخت آویز در فضای ورودی بهتر است ابتدا با استفاده از برچسب های دیواری طرح دلخواه خود را روی دیوار طراحی کنید و سپس اقدام به نصب رخت آویز روی دیوار نمایید.
نوین ام دی اف

طراحی دکوراسیون داخلی ورودی منزل تزیینات زیبا برای راهرو ورودی طراحی راهرو ورودی منزل
اگر می خواهید دکوراسیون ورودی منزل شما شیک و بی نظیر باشد می توانید فرشی رنگارنگ و زیبا را در این بخش از منزل پهن کنید توجه داشته باشید که رنگ های موجود در فرش باید با سایر رنگ هایی که در دکوراسیون منزل خود استفاده کرده اید مطابقت و همخوانی داشته باشد.
برای اینکه در هنگام وارد شدن به منزل حس خوبی داشته باشید بهتر است از گلدان های رنگارنگ در این بخش از خانه خود استفاده کنید گیاهان رنگارنگ و زیبا باعث ایجاد حس طراوت و شادابی در راهرو ورودی منزل می شوند و می توانند انرژی مثبت زیادی را به این بخش از منزل تزریق نمایند.
دکوراسیون ورودی منزل با طراحی جدید و تزیینات متفاوت

دسته بندی:راهرو, راهرو و راه پله

اولین مکان در هر خانه ای که می تواند توجه افراد را در هنگام وارد شدن به منزل به سوی خود جلب کند راهرو ورودی است بنابراین بهتر است برای این قسمت از منزل دکوراسیون زیبایی را طراحی کنید, در ادامه این مطلب ایده هایی برای طراحی دکوراسیون ورودی منزل را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که امیدواریم از مشاهده این دکوراسیون ها نهایت لذت را ببرید.

دکوراسیون راهرو ورودی می تواند بیانگر سلیقه و ذهنیت شما باشد بنابراین بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی ورودی منزل خود کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دهید تا بتوانید این فضا از منزل تان را به محیطی دلباز و با نشاط تبدیل کنید.

دکوراسیون مدرن و زیبا ورودی منزل
انواع ایده های مدرن و جدید برای طراحی دکوراسیون ورودی منزل

اغلب افراد به طراحی دکوراسیون ورودی منزل خود اهمیت زیادی نمی دهند. در اغلب راهرو های ورودی از یک فرش و جاکفشی استفاده می شود و دکوراسیون این بخش از منزل در بیشتر خانه ها سرد و بی روح است. در ادامه ایده های مدرن و جدید برای تزیین راهرو با وسایل ساده را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.
اجرای کناف

دکوراسیون زیبا و متفاوت راهرو ورودی
دکوراسیون داخلی راهرو ورودی با تزیینات شیک و متفاوت

برای اینکه فضای ورودی دلباز و بزرگ تر به نظر برسد بهتر است از آینه با قاب برنجی و یا هر نوع قاب دلخواه خود استفاده کنید. آینه ها با قاب برنجی باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای ورودی منزل می شوند.

دکوراسیون ورودی منزل با طراحی زیبا
یکی از مهم ترین وسایل و تجهیزات در راهرو ورودی جاکفشی و رخت آویز است. بهتر است برای جلوگیری از بهم ریختگی فضای ورودی و رعایت بهداشت در هنگام ورود به منزل کفش هایتان را در جاکفشی قرار دهید. برای نصب رخت آویز در فضای ورودی بهتر است ابتدا با استفاده از برچسب های دیواری طرح دلخواه خود را روی دیوار طراحی کنید و سپس اقدام به نصب رخت آویز روی دیوار نمایید.
نوین ام دی اف

طراحی دکوراسیون داخلی ورودی منزل تزیینات زیبا برای راهرو ورودی طراحی راهرو ورودی منزل
اگر می خواهید دکوراسیون ورودی منزل شما شیک و بی نظیر باشد می توانید فرشی رنگارنگ و زیبا را در این بخش از منزل پهن کنید توجه داشته باشید که رنگ های موجود در فرش باید با سایر رنگ هایی که در دکوراسیون منزل خود استفاده کرده اید مطابقت و همخوانی داشته باشد.
برای اینکه در هنگام وارد شدن به منزل حس خوبی داشته باشید بهتر است از گلدان های رنگارنگ در این بخش از خانه خود استفاده کنید گیاهان رنگارنگ و زیبا باعث ایجاد حس طراوت و شادابی در راهرو ورودی منزل می شوند و می توانند انرژی مثبت زیادی را به این بخش از منزل تزریق نمایند.

دکوراسیون داخلی راهرو ورودی خانه دکوراسیون راهرو ورودی با طراحی متفاوت و کاربردی دکوراسیون راهرو ورودی با طراحی ساده
در اغلب خانه ها فضای ورودی از فضای کل منزل تفکیک نشده است که در این صورت بهتر است با استفاده از پارتیشن ها راهرو ورودی را از سایر بخش های منزل تفکیک کنید. همچنین می توانید برای این قسمت از منزل از کاغذ دیواری با طرح های متفاوت تری استفاده کنید.
تزیین دیوار راهرو ورودی یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای تزیین کردن دیوار ورودی می توانید از قاب عکس ها و تابلو های کوچک و فانتزی استفاده کنید.
یکی دیگر از نکاتی که در هنگام طراحی دکوراسیون ورودی منزل باید مورد توجه قرار بگیرد نورپردازی راهرو ورودی است که برای طراحی نورپردازی در این بخش از منزل می توانید از لوستر های سقفی با طرح فانتزی استفاده کنید. اگر تمایل دارید که از نورپردازی مدرن تری برای راهرو منزلتان استفاده نمایید، نورپردازی های هالوژنی و نقطه ای می توانند برای شما ایده مناسبی باشند.


نظر

نکات مهم در طراحی فروشگاهی و دکوراسیون مغازه

طراحی ورودی ساختمان در مراکز تجاری و فروشگاهی

ورودی ساختمان اولین چیزی است که در یک ساختمان مشاهده می شود و بیشتر مواقع با طراحی نمای ساختمان به صورت یکپارچه طراحی می شود اما در ساختمان ها و مراکز تجاری و فروشگاه ها برای اینکه به رهگذران و خریداران نشان داده شود که ساختمان یک مجموعه تجاری برای بازدید عموم است حتماً باید برای ساختمان یک ورودی منحصر به فرد و جذاب تعریف شود تا عابران و مشتریان به سمت این مراکز کشیده شوند.

استفاده از فرم های برجسته و مشخص نسبت به معماری محل و همچنین به کار گیری پرسیکتیو در طراحی حجم ورودی ساختمان و طراحی احجام شکسته و خالی و پر، از مواردی است که می توان در طراحی معماری ورودی ساختمانها و مراکز تجاری به کار گرفت. فضای ورودی در مجتمع های تجاری شامل دو قسمت است: ورودی سواره رو که برای دسترسی به پارکینگ طراحی میشود و ورودی پیاده که برای وارد شدن به داخل ساختمان تجاری میباشد.

دکوراسیون-مغازه

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مراکز تجاری و فروشگاهی

در طراحی داخلی و دکوراسیون فروشگاهی، استفاده از طرحهای جذاب و همراه با خلاقیت در دکوراسیون داخلی ساختمان و حتی دکوراسیون مغازه ها و واحدهای تجاری می تواند به جذب مشتری و افزایش تمایل آنها به وارد شدن به مغازه ها کمک زیادی کند.

دکوراسیون داخلی هماهنگ با محیط و خلق فضاهایی در داخل ساختمان مجتمع که در آن بازدید کنندگان احساس آسودگی و آرامش نمایند از موارد دیگری ست که باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی فضاهایی مانند لابی اصلی و مرکزی ، طراحی آب نماها و فضاهای سبز و محل استراحت رو باز در داخل مجموعه و طراحی و قرار دادن صندلی و نیمکت در فضاهای انتهایی که خارج از مسیر رفت و آمد خریداران و مشتریان باشد بسیار مناسب است تا افرادی که از خرید خسته شده اند بتوانند در این مکان ها مدت کوتاهی به استراحت بپردازند. همچنین باید در نزدیکی چنین فضاهایی، علاوه بر استراحت به منظور تجدید قوا و رفع گرسنگی، فست فود و رستوران و نیز کافی شاپ طراحی شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظرداشت تا کفپوش راهروها در برابر فرسودگی ناشی از رفت و آمد زیاد و استفاده از شوینده ها از مقاومت بالایی برخوردار باشد ضمن اینکه باید از نظر زیبایی شناختی و جلوه بصری مناسب چنین فضایی باشد.

دکوراسیون-مغازه

نورپردازی مناسب در طراحی مراکز تجاری و فروشگاهی

در مباحث معماری ساختمان های جمعی و عمومی مسئله نورپردازی از بعد علمی در نظر گرفته می شود ، این علم اگر با خلاقیت و هنر ترکیب شود از مسائل اولیه معماری و طراحی نیز کارا تر عمل خواهد کرد.

با توجه به اینکه احجام و اجسام به صورت طبیعی، نوری از خود ندارند و طراح دکوراسیون داخلی و نورپرداز باید با طراحی نورهایی مناسب و در رنگهای متفاوت با توجه به دکوراسیون و نوع و رنگ جسم ، ماهیت اصلی آنها را جلوه گر نماید، استفاده از نورهای مستقیم ، مات و یا غیر مستقیم فراخور هر فضا و همچنین استفاده از نورها و ابزارهای نوین نورپردازی که در بیرون ساختمان مجتمع و روی نما تابیده می شوند نیز میتواندبا ایجاد جلوه ای زیبا و خاص در شب، به زیبایی فضا کمک کند.

لازم به یاد آوری است که نورپردازی ساختمان رشته ای تخصصی در علم معماری می باشد که برای هر ساختمان نوعی از نورپردازی را می طلبد. استفاده از نورپردازی های ترکیبی و نور غیر مستقیم به فضا کمک می کند تا اجسام و دکوراسیون مغازه و واحدهای تجاری جلوه زیباتری ایجاد نمایند. بهتر است درون راهروها و مغازه ها از رنگ های ساده استفاده شود تا واحدهای تجاری و دکوراسیون مغازه ها بتوانند راحت تر خود را نمایان کنند


نظر

 

نمای بیرونی ساختمان

-1 مقدمه:
ابتدایی‌ترین و حتی از لحاظ قدمت اولین نقشی که نما در ساختمان دارد حفاظت از عوامل جوی و اقلیمی می باشد. عدم وجود منفذ در ساختمان گرچه جلوی باد، باران، گرما و سرما را می‌گیرد، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم می‌کند. با افزایش احساس نیاز انسان به استفاده از طبیعت و ایجاد روزنه در دیواره ساختمان و در نتیجه نیاز به پوسته دیگری به نام نما جهت حفاظت بیشتر، به وجود آمد. ایرانیان دارای سابقه طولانی و دیرینه در امر نما سازی برای ساختمانها هستند. و در طول تاریخ از گچبری و آهک بری برای نما سازی استفاده میکرده اند. حاصل کار هنرمندانه و در عین حال فنی و اصولی معماران و سازندگان ایرانی را میتوان در بناهای تاریخی مثل مساجد جامع بسیاری از شهرها از جمله شیراز، تبریز، اصفهان و بسیاری از عمارت ها، بقعه ها و مقبره ها و بسیاری دیگر از بناهای قدیمی و تاریخی در جای جای کشور مشاهده کرد.نمای ساختمان در تعریف و شکل دهی شهر نقش بسیار مهمی ایفا می کند، بنابراین در نمای ساختمانها باید به مساله همگونی نمای شهری توجه بسیاری داشت، زیرا اگر نمای هر ساختمان را بی‎توجه به بافت شهر و بدون در نظر گرفتن ساختمانهای همجوار طراحی کنیم، ناهمگونی غیر قابل جبرانی را در سطح شهر رواج می دهیم و با این عمل، بی هویتی و تضاد شهری ناخواسته گسترش می یابد.دانستن اینکه در نظر گرفتن نما برای ساختمانها چه هدفی را دنبال میکند، و چه عواملی در نوع و شیوه اجرایی این قبیل نماها موثرند، لازم و ضروری است. اما نکتهای که در اینجا و قبل از پرداختن به بحث اهداف و انواع نماها باید به آن اشاره شود، اینکه هر نوع نمایی که با هر نوع مصالح ساختمانی و با هر هزینهای که ساخته شود، باید به طور کاملاً صحیح و اصولی نگهداری شوند و در صورت آسیب دیدگی نما، برای اجتناب از صدمات جدی تر و در نهایت تخریب کلی نما و ساختمان و نیز به منظور حفظ و احیای جلوه ساختمان، باید قسمتهای آسیب دیده کاملاً بازسازیشود.

2- مشخصه های فنی نمای ساختمان:

عایق بودن نسبت به سرما و گرما: مصالح مختلف ساختمانی ضریب انتقال حرارت و ظرفیت گرمایی ویژه مختلفی دارند و در نتیجه عملکرد حرارتی متفاوتی خواهند داشت. یک سیستم نمای موفق، نمایی است که زیبایی و بهره‌وری انرژی را باهم داشته باشد. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.
عایق بودن نسبت به صوت: نمای ساختمان می‌تواند به عنوان یک عایق صوتی ایده‌ال و مناسب عمل کند. توجه به این ویژگی به خصوص برای ساختمان‌هایی که در شهرهای بزرگ صنعتی و تجاری و یا در کنار مسیر گذراصلی واقع شده‌اند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.
مقاومت در برابر زلزله
مقاومت در برابر ضربه
مقاومت در برابر یخ‌زدگی
مقاومت در برابر آتش‌سوزی
مقاومت در برابر جداشدن و افتادن از نما
انعطاف‌پذیر بودن در اجرای نما: مصالحی که بتوان آنها را در نماهای با اشکال هندسی متنوع ( نماهای مدرن) بکار برد.
سبک بودن
قابل اجرا بودن در ساختمان‌های مرتفع
نما به عنوان رابط: نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علی‌رغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشم‌انداز بیرون وجود داشته باشد.
نمای هر ساختمان به عنوان عنصری از نمای مجموعه شهری: ما در فضای شهری با یک ساختمان روبه‌رو نیستیم، در واقع هر ساختمان جزئی از فضای شهری محسوب می‌شود که نمای آن بر فضاهای عمومی تأثیرگذار است و زیبایی آن منوط به هماهنگی با سایر عناصر آن مکان است.
زیبایی نما: زیبایی جزء جدایی‌ناپذیر هر نما می‌باشد. همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار مهندس معمار و طراح ساختمان نیز می‌باشد.
نمای ساختمان و شرایط محیطی: نمای هر واحد مسکونی بسته به شرایط محیطی از جمله آب و هوا، باد و طوفان، زلزله و میزان آلاینده‌های هوا در مناطق مختلف، متفاوت می‌باشند. مصالحی که در نماهای شهرهای بزرگ و صنعتی که آلایندگی بالایی دارند، به کار می‌روند در مقایسه با مصالح کاربردی برای نمای شهرهای کوچک که هوای پاک دارند متفاوت است. همچنین نمای ساختمان در مناطق سردسیر به لحاظ میزان مقاومت در برابر یخ‌زدگی یا عایق بودن نسبت به سرما و گرما با نمای قابل کاربرد در مناطق گرمسیر متفاوت می‌باشد.
قیمت تمام شده نما: یکی از شاخصه‌های بسیار مهم در انتخاب نما، قیمت تمام شده آن است. هرچه قیمت نما افزایش یابد، قدرت خرید کاهش یافته و دایره مصرف‌کنندگان آن نما محدودتر خواهد شد.
سرعت اجرای نما: با توجه به اینکه طولانی شدن در بهره‌برداری از هر پروژه ساختمانی می‌تواند عامل افزایش هزینه‌ها و افت ارزش پول شود، لذا سرعت در اجرای نما بسیار مؤثر خواهد بود.
با توجه به مشخصات فنی ذکر شده برای نماها در ادامه به توضیح مختصری در ارتباط با انواع نماهای رایج و معایب و مزایای فنی و کاربردی آنها می پردازیم
3- نمای سنگ طبیعی:
دو گروه از سنگ‌های طبیعی که در نمای ساختمان به کار می‌روند سنگ‌های آهکی و سنگ‌های آذرین هستند. سنگ نما باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند در برابر عوامل جوی (آفتاب، باران، یخبندان و باد) و آلایندهها دوام بیاورد. بنابر این سنگی که جهت نما استفاده می‌شود باید شرایط زیر را داشته باشد:

متناسب با آب و هوای منطقه باشد: سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکان‌هایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد.
داشتن قابلیت صیقل خوردن و برش.
داشتن مقاومت‌ کششی و خمشی نسبتاً بالا.
ترکیبات کانی شناسی سنگ باید در نظر گرفته شود: کانیهای مضر (کانیهای آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زودرس را به وجود می آورند. وجود ناخالصی به صورت مجتمع در یک نقطه و یا یک امتداد، نقطه ضعف بوده و می تواند باعث تخریب سنگ شود.
داشتن چسبندگی خوب با ملات
دارای جذب آب قابل قبول.
داشتن رنگ ثابت در برابر بخارها، گازها و پرتو آفتاب

کیفیت و مشخصات ژئومکانیکی سنگ های ساختمانی یکی از شاخص های اصلی در تعیین نوع کاربرد آنهاست. درایران ذخایر قابل توجهی از سنگهای تزئینی در طرحها و رنگ های مختلف وجود دارند. باید سعی شود ویژگی های کیفی و کمی این سنگها همچون مشخصات فیزیکی، شیمیایی، کیفیت برش، ساب و صیقل پذیری بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفته و اعتماد مصرف کننده از طریق تهیه مشخصات کیفی سنگهای تزئینی جلب شود و زمینه لازم برای افزایش صادرات فراهم گردد.
3-1- مزایای سنگ نمای طبیعی:

زیبایی و تنوع رنگ.
وزن: سنگ گرانیت درای وزن بالایی نسبت به سایر نماها می باشد. امروزه استفاده از سنگ های آهکی متخلخل(تراورتن) و بهبود کیفیت آنها با استفاده از انواع رزین ها تا حدی این نقص را برطرف کرده است.
عایق صوت و حرارت: این ویژگی منحصر به سنگ تراورتن می باشد.
دوام: سنگ های گرانیت و تراورتن دارای استقامت ودوام بالایی می باشند. گرانیت ها از مقاومت سایشی و خمشی بالایی برخوردارند. در کل انواع مختلف سنگ در صورت استفاده مناسب با دوام بوده و مقاومت بالایی دارند.
مقاوم در آتش سوزی.
انعطاف پذیری در اجرا و قابلیت فرم پذیری مناسب بر روی کلیه سطوح.
کاربرد در محیط های صنعتی: سنگ گرانیت صیقلی در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است و محیط های اسیدی قابل کاربرد است در مقابل می توان برای محیط های قلیایی نیز از از انواع سنگ های آهکی استفاده کرد.

3-2- معایب سنگ نمای طبیعی:

صرفه اقتصادی: سنگ ها به لحاظ بالا بودن قیمت و هزینه نصب مقرون به صرفه نمی باشند. البته با در نظر گرفتن کیفیت و زیبای می توان قیمت بالای آنها را نادیده گرفت.
جرم پذیر بودن: انواع سنگ به دلیل طبیعی بودن جرم پذیر می باشند ذرات معلق هوا را به خود جذب کرده و به مرور زمان کدر می شوند. البته امروزه با استفاده از پوشش های هوشمند نانو که سبب خودتمیزکنندگی نماهای سنگی می شود این مشکل را برطرف کرد.
کمرنگ شدن در معرض نور آفتاب.
خاصیت رادیو اکتیو: سنگ گرانیت بدلیل داشتن خاصیت رادیو کتیو مناسب جهت استفاده در نماهای بسته نمی باشد.
سرعت اجرا: زمان بر بودن نصب انواع سنگ.
غیرقابل اجرا بودن در دمای زیر 5 درجه سیلسیوس.
عدم چسبندگی مناسب بین بدنه ساختمان و سنگ گرانیتی بدلیل تخلخل کم و جذب آب پایین سنگ های گرانیتی. مرمر به لحاظ جذب آب و چسبندگی دوغاب حالتی بینابین گرانیت و تراورتن دارد و از این نظر دارای برتری نسبی هستند. لازم به ذکر است که اگر از روش نصب دوغاب سیمان استفاده شود احتمال کنده شدن سنگ از روی نما وجود دارد بنابراین با اسکوپ کردن پشت سنگ آن را روی نما محکم میکنند در غیر اینصورت باید اندکی بعد از نصب جهت جلو گیری از ریزش سنگها،تک تک آنها را به نما پیچ کرد که ظاهر خوبی ندارد. روش دیگر روش خشکه چینی است، که در این روش با استفاده از پروفیل و نبشی های فلزی پشت کار را شاسی کشی کرده و سنگ را که بصورت تایل میباشد بوسیله گیره روی شاسی محکم میکنند.

 

3-3- کامپوزیت سنگ طبیعی:
در این روش پلاک های نازک شده سنگ طبیعی (به ضخامت 1 تا 5 میلی متر) را بر روی لایه های کامپوزیتی(یه عنوان مثال آلومینیوم با طرح لانه زنبوری، شیشه و …)وصل می کنند. کامپوزیت سنگی از مزایایی نمای سنگ طبیعی و نماهای کامپوزیتی به طور همزمان برخوردارمی باشند. علاوه بر این با توجه به با ارزش بودن سنگ طبیعی می توان از حجم مشخصی از سنگ استخراج شده حداکثر استفاده مفید را داشت.به دلیل زیبایی ایجاد شده توسط سنگ طبیعی این محصول کاربرد های وسیعی پیدا کرده است . کامپوزیت های سنگی قابلیت استفاده برای نماهای خارجی، داخلی،کف ساختمان، آسانسور و … داراست.
3-3-1- مزایای استفاده از کامپوزیت های لانه زنبوری:

زیبایی : بدلیل استفاده از سنگ نمای طبیعی.
وزن: 80 % کاهش وزن نسبت به نمای سنگ طبیعی.
مقاومت در برابر ضربه 60 برابر نمای سنگ گرانیتی 3 سانتی متری+.
امکان انتخاب انواع سنگ های تزیینی به منظور استفاده در نماهای مختلف.
کاهش هزینه نصب.
سرعت در اجرا.
عایق حرارتی و صوتی بدلیل استفاده از ورق های کامپوزیتی.
امکان اجرا در ساختمان های با ارتفاع زیاد.
غیر قابل نفوذ بودن انواع مایعات.
انعطاف پذیری در اجرا.
مقاومت بیشتر در برابر زلزله نسبت به نمای سنگ سنتی به دلیل کم شدن بار مرده ساختمان
با استفاده از پوشش های مناسب مقاوم شدن در برابر آلایندهای محیط از جمله باران های اسیدی.
مقاوم در مقابل آتش سوزی.

نمای کامپوزیتی با سنگ طبیعی
4- نمای سنگ مصنوعی:
سنگهای مصنوعی در پروژه‌های مهندسی عمران، ساختمان سازی، مصارف صنعتی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.یکی از اولین سنگهای مصنوعی تحت عنوان Lithodipyra بین سالهای 1769 الی 1833 میلادی تولید گردید. پس از آن تولید سنگهای مصنوعی به روشهای مختلف ادامه پیدا کرد. امروزه از سنگ مصنوعی بیشتر در نماهای داخلی استفاده می شود.
4-1- مزایای سنگ مصنوعی :

تنوع در رنگ و طرح : قابلیت اجرای طرح های مختلف و دلخواه.
استحکام و انسجام بالا.
نصب آسان.
عدم محدودیت در ابعاد تولیدی.
مقاومت (کششی و فشاری) بالاتر از سنگ های طبیعی.
سبک تر از سنگ های طبیعی (وزن مخصوص 1100 تا 1300 کیلوگرم بر متر مکعب) است. همین امر سبب کم شدن وزن ساختمان و کاهش نیروهای جانبی ناشی از زلزله می شود.
فاقد تخلخل و جذب آب صفر.
قیمت تمام شده پایین نسبت به سنگ های طبیعی.

4-2- معایب سنگ مصنوعی:

غیر قابل استفاده در نماهای خارجی.
ممکن است در اثر شست شو کیفیت و رنگ خود را از دست بدهد.
تغییر رنگ در معرض تابش نور آفتاب.
ساخته شدن از مواد شیمیایی که ممکن است سرطان زا باشند.

5- نمای شیشه ای:
استفاده از شیشه بعنوان یک ماده جزء جدایی ناپذیر هر ساختمان محسوب می گردد. با ظهور شیشه های رفلکس استفاده از این نوع شیشه ها در نمای ساختمان های مرتفع و برج ها امروزه بسیار متداول گشته است. استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. همچنین استفاده از شیشه های 2 یا 3 جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد میکند. استفاده متناسب با نوع کاربری شیشه نیز با توجه به شیشه های با قابلیت های خاص ( شیشه های گرم شونده الکتریکی، هوشمند و …) می تواند مزایا و معایب ویژه ای داشته باشد.
5-1- مزایای کلی نمای شیشه ای:

کاهش بار مرده ساختمان‌‌های بلند.
سرعت در اجرای نما.
فراهم ساختن امکان ورود نور طبیعی روز.
امکان رویت منظره بیرون.
تأمین دید یکپارچه از مناظر بیرون برای ساکنین داخل.
ایجاد احساس سبکی و ظرافت در ساختمان از دید یک ناظر شهری.
کاهش آلودگی صوتی در نماهای دوجداره.
در نمای 2 و 3 جداره کاهش هزینه ساخت نسبت به انواع دیگر این نما بدلیل انطباق با شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف.
تهویه طبیعی: استفاده از نماهای دو جداره مجهز به سیستم تهویه مناسب، منجر به کاهش مصرف انرژی در ساختمان می شود.
کاهش مشکل آلودگی صوتی داخلی و خارجی در نماهای 2 جداره نسبت به نماهای شیشه ای قبلی.

5-2- معایب نمای شیشه ای:

ضریب انتقال حرارتی بالا، بدلیل طبیعت شیشه که این ماده در برابر عبور گرما و سرما ضعیف ترین سطوح ساختمانی هستند. که منجر به :

مصرف زیاد انرژی و آلودگی هوا:در نماهای شیشه‌ای در اثر تبادل حرارت از طریق جابجایی بین هوای گرم داخل اتاق و سطح سرد شیشه، دمای داخل کاهش یافته و برای حفظ دما در حد آسایش، نیاز به مصرف زیاد انرژی خواهد بود. اگرچه انواع گوناگون شیشه‌هایی ساخته شده‌اند که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشید به داخل جلوگیری می‌کنند، و یاشیشه‌های دو جداره‌ای وجود دارند که مقاومت هدایت حرارتی بهتری نسبت به شیشه‌های تک جداره دارند، اما با این حال هنوز هم نماهای شیشه‌ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای ضریب هدایت حرارتی زیاد بوده و باعث اتلاف حرارت زیاد می‌شوند. اتلاف حرارتی بسیار زیاد و مصرف زیاد انرژی جهت تأمین گرمایش و سرمایش در نماهای شیشه‌ای لاجرم باعث آلودگی بیشتر هوا می‌گردد.
مشکل آلودگی صوتی مخصوصاً در فضای داخلی ساختمان
صرفه اقتصادی: بصرفه نبودن نمای شیشه از این جهت عنوان میشود که هزینه دوجداره نمودن نمای شیشه ای بسیار زیاد بوده و بحث ریالی آن قابل قبول برای سازندگان ساختمان نمی باشد.
مقاوم نبودن در مقابل زلزله.
مقاوم نبودن در مقابل آتش.
کاهش فضای مفید ساختمان: در نماهای دو جداره بدلیل اینکه فضای خالی بین دو پوسته از 20 سانتی متر تا 2 متر بسته به نوع کاربرد سازه متغییر می باشد سبب کاهش فضای قابل استفاده ساختمان می شود.
تحمیل هزینه های مازاد نگهداری، بازرسی، تعمیر و تمیز نگهداشتن نما در مقایسه با سایر نماها که این هزینه ها در نمای دوجداره بیشتر از نمای تک جداره نیز می باشد.
احساس عدم آسایش حرارتی در فصول سرد سالدمای سطح نمای شیشه‌ای به علت مقاومت حرارتی کم، در فصول سرد سال نزدیک به دمای محیط خارج بوده و بدن افراد مستقر در نزدیکی نما از طریق تشعشع با نما تبادل حرارت کرده و ساکنین احساس عدم آسایش حرارتی خواهند نمود.
در اوقات گرم و معتدل سال به علت تابش آفتاب به فضای داخل، سبب افزایش بیش از حد دمای داخل می‌شوند. شیشه دو جداره بدلیل وجود یک محفظه بسته محصور بین دو صفحه شیشه ای، به مراتب بهتر از شیشه تک جداره می باشد.